Still not bored! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sophie Mertens - WaarBenJij.nu Still not bored! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sophie Mertens - WaarBenJij.nu

Still not bored!

Door: Sophie Mertens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 November 2011 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal!

Ik heb weer de tijd gevonden om een reisverslag te schrijven, hoera! De laatste is alweer bijna een maand geleden, dus ik schaam me diep;)

Nadat de familie weer was vertrokken, heb ik een drukke week gehad met presentaties, essays en toetsen. Die ik allemaal heb gehaald trouwens, pfiew! Het is toch wel spannend om de eerste toetsen in een vreemd land te maken, want je weet totaal niet wat je moet verwachten! Gelukkig viel het wel mee, maar ik wacht het maar af als het straks moeilijker wordt!

Donderdagavond zouden we om 7uur ’s avonds les hebben, maar we waren 3 minuten te laat omdat de vorige les was uitgelopen. Dit maakte onze leraar zo kwaad dat hij tegen ons begon te schreeuwen en ons weigerde binnen te laten. Ik verdenk hem ervan dat hij daarna in z’n eentje heeft zitten huilen, want die man zit echt in de knoop met z’n emoties. Als een paar leerlingen bijvoorbeeld zitten te lachen in de les is zijn reactie meteen; Are you talking about me? Did I do something funny? I’m sorry, I don’t mean to be funny! Wazig!

Een groepje Spaanse leerlingen van mijn klas zouden toch voor iemand verjaardag wat in de stad gaan eten en ze vonden het eigenlijk wel lekker dat ze vroeger konden gaan. Toen ze me mee vroegen zei ik natuurlijk geen nee en nadat de meeste mannen heel hoffelijk met de metro gingen, kreeg ik een lift naar het centrum.

Hierdoor kon ik voor het eerst getuige zijn van een typisch Spaans fenomeen; auto’s kussen. Ik moet er eigenlijk eens een foto van maken, maar als je bijvoorbeeld in mijn wijk door de straten loopt, passen er dubbel zoveel auto’s in een straat dan in Nederland ooit zou kunnen passen! Soms zit er echt maar 20cm ruimte aan de voor én achterkant van een auto! Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Ze geven de geven de auto’s waar ze tussen willen parkeren, steeds een kusje. Vandaar dat de meeste kentekens hier onleesbaar zijn, want je hebt toch steeds een kleine botsing. Alleen staat er hier dan niet meteen een razende auto eigenaar op je te schreeuwen, omdat je een krasje op zijn/haar auto hebt gemaakt! Volgensmij hebben ze hier zelfs nog nooit van een schadeformulier gehoord.

In de stad was het nog supergezellig! We hebben ergens gegeten waar je €1 voor een flesje bier betaalde en dat kreeg je dan in enorme emmers vol met ijs. Ik heb nog flink wat tapas leren eten inclusief gezuurde makrelen. Dat leek me heel vies, maar het viel eigenlijk wel mee! Uiteindelijk ben ik weer vertrokken met wat leerlingen die dezelfde richting als mij op moesten en toen ben ik voor het eerst met de trein geweest! Het laatste stukje moest ik alleen en dat maakte een van de leerlingen een beetje ongerust. Hij is een super aardige en leuke homo. Kun je het je voorstellen? Hij vrat bijna z’n hele nagels op. Dus hij heeft me een heel ingewikkeld schema getekend, waarna ik veilig thuis ben gekomen.

Het weekend daarna heb ik lekker rustig aan gedaan. Ik ben met wat Duitse vriendinnen gaan lunchen in de stad. Toen we helemaal kapot gingen van de hitte, hebben we besloten om naar Parque del Buen Retiro te gaan en hebben we daar nog een middagje in de zon gelegen. Het was echt heerlijk aan het water en er was superveel te zien, omdat het hartstikke druk was in het park. In het weekend is er vanalles te doen. Er lopen goochelaars rond, muzikanten, dansers, artiesten, verkopers, er worden poppenkast shows gegeven en natuurlijk stikt het er ook van de zakkenrollers:P

Zondag heb ik ingecheckt voor Mallorca waar ik het volgende weekend met m’n huisgenootje heen zou gaan. We hadden een vlucht gevonden voor €25 en twee hotelovernachtingen mét ontbijt en avondeten voor €54 per persoon. Koopje! We hebben natuurlijk allemaal foto’s van ons en de tickets gemaakt, want we hadden er zo’n zin in!

De woensdag erna was ik vrij, want er was weer een of andere Christelijke dag (die hebben ze hier nogal veel). En toen ben ik gaan barbecueën met klasgenoten bij een Mexicaanse klasgenoot van ons. Het was aan de andere kant van de stad, dus het was ideaal dat ik een lift kon krijgen. Ik heb enorm veel gegeten die dag en lekker bruin geworden. De barbecue was ook typisch Mexicaans (met bloedworst, chorizo en enorme stukken vlees!)en ik heb allemaal hete dingen geproefd die ik nooit meer wil proeven.;) Toen we een laatkomer nog voor de gek hadden gehouden dat hij echt wat van die zoete pepers moest proeven (die hartstikke pittig waren natuurlijk) en dat hij z’n mond kon afkoelen met die rode saus (saus van rode pepers natuurlijk), zijn we weer naar huis gegaan.

Daar waren mijn huisgenootjes aan het spelen met ons nieuwe huisdier! Het was een kleine parkiet (Diego) die Clara constant kwijt was. Ze heeft niet echt een moederinstinct zal ik maar zeggen. Helaas is hij een week later overleden. Ik verdenk dat hij is doodgegaan van de botsingen tegen de muren, want Clara liet hem steeds uit z’n kooi. Ik neem in ieder geval geen verantwoordelijkheid!:P Maar we hebben hem begraven in het park, dat vond ik wel netjes.

Vrijdag 14 oktober ben ik ’s morgens met een doodsbange Justine naar het vliegveld vertrokken. Ze was me vergeten te zeggen dat ze het doodeng vond om te vliegen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook dat er een gemene Mexicaan naast ons zat die haar de hele tijd de stuipen op het lijf jaagde, mocht de pret niet drukken. Voor mij en de Mexicaan in ieder geval;)

Het was super mooi weer op Mallorca toen we aankwamen en we hebben gelijk de bus naar Magaluf gepakt (waar ons hotel was) en wat best een slimme actie was. Taxi was €36 en bus was € 4, dus tot zover was onze budget vakantie een succes! Toen we op de hotelkamer aankwamen, zagen we dat we een supermooi uitzicht hadden, waar ik ook een foto van zal uploaden!

Natuurlijk zijn we meteen naar het strand vertrokken en ’s avonds hebben we het uitgaansleven onderzocht. We kwamen terecht in een leuke tent, waar een vent die op John Legend leek zong en waar een hoop zatte mensen van middelbare leeftijd op de dansvloer stonden. We kregen gelijk gratis drankjes in onze handen gestopt en toen zijn we maar gebleven. Nadat we nog een paar Schotten hadden ontmoet (die we maar half verstonden) en zelfs nog hebben gezongen (!), zijn we weer richting het hotel gegaan.

De volgende morgen was Justine doodziek, maar het kwam niet van de cocktails zei ze! Yeah right:P De plannen om de hoofdstad van het eiland te bezoeken hebben we maar door de wc gespoeld die dag, samen met het ontbijt van Justine! Toevallig was mijn vader ook op vakantie op het eiland. Hij ging wat golfbanen af met vrienden en hij kwam natuurlijk om wat zonlicht op te vangen, dat hij in Nederland niet kreeg. Toen hebben we maar besloten om hem te bezoeken op een golfbaan. We hebben daar nog wat verloren golfballen gevonden en meegenomen als souvenir (de mijne heet Big Bertha:P) en in een golfkarretje gereden!

Die avond zijn we nog naar een cocktailbar gegaan, maar Justine kon geen alcohol meer zien, dus zijn we redelijk vroeg weer gegaan. En de volgende morgen moesten we weer vroeg naar het vliegveld! Justine werd alweer misselijk in het vliegtuig en het lijkt dat ze het grootste gedeelte van het weekend in die staat heeft doorgebracht:P Helaas begonnen de dag erna de onvermijdelijke lessen weer.

De vrijdag erna had ik een feestje bij Niels thuis. Er was een nieuwe lichting studenten voor de pilotenopleiding en voor hun stond een heel weekend van ontgroening op de planning. Het was nogal een reis, want Niels woont ook redelijk buiten Madrid alleen aan de andere kant. Het was wel heel gezellig en het wonder van de avond was dat ik een taxi te pakken kreeg om 4uur ’s nachts midden op een verlaten weg! De chauffeur was van mij gescheiden met een hele stalen constructie! Vast om de enge, kleine meisjes op afstand te houden die om 4uur ’s nachts wel eens een taxi pakken;)

De dag erna kwam Stefan! En omdat hij herfstvakantie had bleef hij een hele week! Ofja, iets langer, want hij had per ongeluk een terugvlucht op maandag geboekt ipv zondag. Het was natuurlijk heel spannend om hem weer te zien en natuurlijk was ik te laat. We hebben een hoop leuke dingen gedaan toen hij hier was en het hoogtepunt was mijn verjaardagscadeau van mij voor hem. Op woensdag gingen we namelijk naar een voetbalwedstrijd van Real Madrid-Villareal in Estadio Bernabeu! Het was een heel drama om te kaartjes in het hotel te krijgen waar we verbleven. Later bleek dat ze naar het verkeerde hotel waren gestuurd! Uiteindelijk kwam alles op z’n pootjes terecht en bleek dat we seizoenspasjes hadden gekregen (tijdelijk). Blijkbaar heeft Real Madrid 90% van de tickets gereserveerd voor seizoenkaarthouders, dus was deze (illegale) oplossing de enige mogelijkheid. Als er iemand naar vroeg, moesten we maar zeggen dat we de pasjes van een leverancier van ons bedrijf hadden gekregen! Natuurlijk vroegen ze niks en toen we onze plaatsen hadden gevonden konden we genieten van het super uitzicht! We hebben een hoop foto’s gemaakt en een aardige Spanjaard die naast ons zat heeft ons een hoop uitgelegd. Hij mocht ons wel omdat we Nederlands waren en zijn schoonbroer blijkbaar ook! Halverwege de wedstrijd werd er omgeroepen dat de toeschouwers niet zoveel nootjes moesten eten, want dat leidde de spelers af. Veel gefluit viel hen ten deel! Real Madrid won natuurlijk en na een geslaagde avond zijn we weer naar het hotel gegaan.

Verder hebben we ook veel van de stad en de leuke restaurantjes verkend. Het weer was wisselvallig, maar op de mooie dagen zijn we veel in Parque de Retiro geweest en dat was heerlijk. We hebben zelfs in een (mega toeristisch) roeibootje gevaren op de vijver.

Helaas kwam de Maandag veel te snel en moest ik Stefan weer naar het vliegveld brengen. Hij had die morgen geen zin gehad om zich te scheren en waarschijnlijk omdat hij er als een terrorist uitzag werd hij aangehouden bij de douane. Hij moest z’n schoenen uit doen en er werd hem gevraagd of hij wel eerlijk en een goed persoon was. Persoonlijk denk ik dat de douanebeambte zich verveelde:P De stroopwafels die hij had meegebracht zijn trouwens weer op!:P Ik heb ze niet allemaal zelf opgegeten!

Dames en heren! Er is een record verbroken! Ik heb het langste verslag ooit geschreven! Ik hoop dat jullie het evengoed leuk vonden om te lezen. Ik zal proberen de komende tijd meer verslagen te schrijven al zal de informatie minder interessant zijn. Tenzij jullie graag over examens en presentaties lezen;)

X Sophie

  • 04 November 2011 - 22:20

    Jamie:

    Heee Sophie'tje!!

    Super leuk al die verhalen!! Ook kei gaaf dat je t zo naar je zin hebt. Ik moet zeggen, ik herken wel t een en t ander hahaa!

    Maak er nog een top tijd van, hier zul je nog heeeel lang aan terug denken (waar ik dus nog steeds last van heb;))!

    Dikke kuss xxx

  • 11 November 2011 - 10:27

    Lennard:

    Blijf maar golfballen sparen, die zouden nog wel eens van pas kunnen komen op vakantie in, ik zeg maar iets, de Ardennen :D

  • 14 November 2011 - 00:52

    Raquel:

    Sop!
    Ik dacht dus dat ik dit verslag al had gelezen, maar nee dus! Bij een ernstig geval van studie- en slaapontwijkend gedrag (het is hier al 3u) heb ik het nu toch gelezen en het was inderdaad lang, maar leuk!!
    Echt super leuk wat je allemaal doet en ik ben jaloers op het mooie weer daar (is het nog steeds zo warm?). Ik loop nog steeds in m'n leren jasje en sneakers maar ik moet toch echt mijn winterjas en laarzen uit m'n koffer gaan halen, balen!
    Je trekt trouwens wel echt mensen aan met vliegangst he? Stefan, je huisgenootje.. Haha. Maar je gaat ook om met piloten-to-be dus hoop niet dat je hun ook vliegangst aanpraat :D
    xx

  • 14 November 2011 - 00:58

    Raquel:

    Ik heb ook nog even de foto's gekeken en die nootjes eten ze hier ook echt met de kilo's in voetbalwedstrijden!
    En die biefstuk van Steef is huuuuuuge! Kreeg ie die helemaal op?? Doet me denken aan een verhaal van een biefstuk die hij at in Maastricht?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Viva España!

Tijdelijk studeren in Madrid

Recente Reisverslagen:

07 December 2011

De laatste 2 weken alweer!

28 November 2011

Tensión de exámenes

04 November 2011

Still not bored!

06 Oktober 2011

Señores y señoras

22 September 2011

Mañana mañana
Sophie

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 15443

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 30 Juni 2012

God save the queen!

01 September 2011 - 24 December 2011

Viva España!

Landen bezocht: