Hola amigos! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sophie Mertens - WaarBenJij.nu Hola amigos! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sophie Mertens - WaarBenJij.nu

Hola amigos!

Door: Sophie Mertens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

06 September 2011 | Spanje, Madrid

Hoi allemaal!

Sorry dat ik zo laat iets van me laat horen. Ik ben inmiddels al 5 dagen in Madrid, maar ik heb een beetje last van stress.
Maar laat ik beginnen met het begin!
Op mijn afscheidsfeest heb ik van mijn familie én aanhang een kadobon van Bretelli gekregen. Super! Dus Steef en ik trokken dinsdag 30 september onze nette kleertjes aan en sprongen op de fiets naar het restaurant. Het eten was super, maar halverwege gaf Steef mij een kado. Hij had een vliegticket naar Madrid geboekt op dezelfde vlucht als ik! Dus hij ging gewoon voor 4 dagen mee! Ik natuurlijk superblij dat we het afscheid konden uitstellen en dat we samen koffers konden gaan pakken.
Ik mocht 30 kilo aan bagage meenemen + 10 kilo handbagage, maar dat was natuurlijk weer veel te weinig voor mij. Ik moest, volgens mijn inzicht, veel belangrijke spullen achterlaten wat niet makkelijk was;)
Stefan kneep 'm natuurlijk voor de vlucht, maar het ging best goed. Toen we turbulentie kregen, begon hij zelfs te lachen! Misschien van de zenuwen, maar daar ben ik niet zeker van:)
We hebben een paar superdagen in Madrid gehad en zijn zelfs naar de dierentuin geweest! (niet lachen:P)
Totdat het tijd was dat Stefan terug naar huis moest. Ik kan je zeggen dat dat niet gemakkelijk was, maar gelukkig stond mijn Franse huisgenootje klaar om mij te troosten toen ik thuis kwam. Ik heb trouwens 2 meiden als huisgenootjes, voor ik het vergeet te zeggen! Ze zijn super aardig, maar het is wel behelpen, want ze spreken frans en spaans, maar niet zo goed engels:P
Maandag was de eerste schooldag en toen begon het gedoe. Ik ben namelijk al 5 dagen in Madrid, maar ik heb nog geen minuut in een klaslokaal gezeten. (super, zou je zeggen) Maar dankzij de mañana mañana mentaliteit van de Spanjaarden, ben ik er zelf achter moeten komen dat 3 van de 6 vakken die ik wilde volgen, dit jaar niet worden gegeven. Vervolgens is het onmogelijk om iemand te pakken te krijgen en heb ik geen idee wanneer ik les heb en óf ik les heb. Vandaag was het gebouw gesloten en morgen wordt een verassing!
Dus om de tijd te doden, ben ik vandaag gezellig naar het centrum geweest! Ik heb geshopt, flink wat foto's gemaakt, een telegraaf gekocht (ja mensen) en mijn eerste frappucino bij Starbucks gehaald! Daar zit ik nogsteeds vol van trouwens.
Het zou je trouwens verbazen waar mensen geld mee verdienen in Madrid. Enkele voorbeelden: Je voordoen als baby, je getrainde katten meenemen en voor geld laten aaien en fotograferen en hetzelfde doen met je getrainde konijn! Ja echt, ik heb foto's als bewijs!
Nou, nu zijn jullie weer op de hoogte gebracht en voor mij zit er niets anders op dan te hopen dat ik morgen wat aan mijn rooster kan doen.
Ik zou zeggen, duim voor me en hou jullie taai daar met het druilerige weer in Nederland:P

  • 07 September 2011 - 09:17

    Joske:

    Haa Sophie!

    Jammer dat we je niet meer hebben kunnen zien in Nederland! Maar wat leuk dat je avontuur begonnen is! Je kamer ziet er netjes uit.. Niet zo groot als hier natuurlijk maar daar kan niks tegenop ;)
    Veel plezier en succes met je school!

    Xx

  • 07 September 2011 - 12:04

    Sanne:

    Ha Sop!
    Je kamer ziet er goed uit! Wel even een tegenvaller van de lessen, maarja.. Geniet nog van de rest zou ik zeggen! Xx

  • 07 September 2011 - 20:21

    Inge Den Dekker:

    Hee Sop!
    Ziet er goed uit zeg daar! En het is zeker ook super lekker weer?! Wat lief zeg van steef dat hij je verraste door met je mee te gaan :) maak er een super leuke tijd van, met die vakken komt vast wel goed!
    Vooral genieten!!!

  • 07 September 2011 - 21:47

    Steve, Suzan & Saray:

    eeej sophie,

    wat leuk om je verhaal te lezen...
    enne..k kreeg mail vam me broertje van die lekkere 1.5 ltr flessen aquariusflessen:P kan je er niet een paar opsturen hahaha:P

    maar veel suc6 daar en gewoon meegaan in de mentaliteit;)

    kusjes van ons..

  • 08 September 2011 - 08:52

    Desirée:

    Wow Sophie wat spannend allemaal!
    Je huisje ziet er knus uit, komt vast allemaal wel goed.
    Een hele gezellige tijd gewenst. Pas goed op jezelf!!!!!!!!!!
    Dikke knuffel.

  • 08 September 2011 - 14:01

    Annika:

    déh ziet er goed uit Sophie!
    Je kunt t slechter treffen! Wat leuk dat Stefan mee is gegaan!
    Hopelijk heb je vandaag al iets meer je draai kunnen vinden wat betreft het school gebeuren. Toch wel handig als je eindelijk kunt beginnen hé.. ;)
    Zet m op en heel veel plezier!!

  • 12 September 2011 - 18:25

    Danielle:

    Ej Sopje,
    Leuk dat de 1e 4 dagen zo goed bevallen zijn :) Gelukkig heb je al een goede oplossing gevonden om school te vervangen ;)
    Groetjes vanuit Canada


  • 21 September 2011 - 15:31

    Annika:

    Tijd voor een nieuw berichtje ;)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Viva España!

Tijdelijk studeren in Madrid

Recente Reisverslagen:

07 December 2011

De laatste 2 weken alweer!

28 November 2011

Tensión de exámenes

04 November 2011

Still not bored!

06 Oktober 2011

Señores y señoras

22 September 2011

Mañana mañana
Sophie

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 15442

Voorgaande reizen:

21 Januari 2012 - 30 Juni 2012

God save the queen!

01 September 2011 - 24 December 2011

Viva España!

Landen bezocht: